Психологиялық қызметтің мақсаты білім алушылардың психикалық және психологиялық денсаулығын сақтауға жәрдемдесу, білім беруді ұйымдастыруда қолайлы әлеуметтік-психологиялық климат құру және оқу-тәрбие процесіне қатысушыларға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету болып табылады.
Психологиялық қызметтің міндеттері:
1) білім алушылардың тұлғалық және интеллектуалдық дамуына ықпал ету, өзін-өзі тәрбиелеу және өзін-өзі дамыту қабілетін дамыту;
2) қарқынды дамып жатқан ақпараттық қоғам жағдайында білім алушыларға олардың табысты әлеуметтенуіне психологиялық көмек көрсету;
3) психологиялық-педагогикалық зерттеу негізінде әрбір оқушыға жеке көзқарасты қамтамасыз ету;
4) психологиялық диагностика жүргізу және оқушылардың шығармашылық әлеуетін дамыту;
5) оқушылардың психологиялық қиындықтары мен мәселелерін шешу бойынша психокоррекциялық жұмыстарды жүзеге асыру;
6) оқушылардың психикалық денсаулығын қорғау;
7) оқу-тәрбие жұмысының оңтайлы әдістерін таңдауда психологиялық-педагогикалық мәселелерді шешуде ата-аналарға (немесе оларды алмастыратын тұлғаларға) және педагогтарға консультациялық көмек көрсету.
Психологиялық қызметінің негізгі бағыттары мен мазмұны
Психологиялық қызмет өз қызметін мынадай бағыттар бойынша жүзеге асырады: психодиагностикалық, консультациялық, ағартушылық-профилактикалық, түзету-дамыту.
Психодиагностикалық бағыт мыналарды қамтиды:
1) оқушылардың психикалық дамуын анықтау мақсатында олардың психологиялық диагностикасы;
2) білім алушылардың бейімделуі, дамуы және әлеуметтенуі мақсатында оларды кешенді психологиялық тексеру;
3) оқушылардың қабілеттерін, қызығушылықтары мен бейімділіктерін психологиялық диагностикалау;
4) психологиялық диагностика нәтижелері бойынша қорытындылар мен ұсыныстарды дайындау.
Консультациялық салаға мыналар кіреді:
1) оқушыларға, ата-аналарға (немесе оларды алмастыратын тұлғаларға) және мұғалімдерге олардың өтініштері бойынша кеңес беру;
2) білім алушыларға, ата-аналарға (немесе оларды алмастыратын тұлғаларға) және педагогтарға жеке, кәсіби өзін-өзі анықтау және басқалармен қарым-қатынас мәселелері бойынша жеке кеңес беру;
3) жанжалда немесе күшті эмоционалды күйзеліс жағдайында болған оқушыларға психологиялық көмек көрсету;
4) тұлғааралық және топаралық жанжалдарды шешуде медиация жұмысын ұйымдастыру.
Тәрбиелік және профилактикалық бағыттар мыналарды қамтиды:
1) оқушылар мен оқытушылардың кәсіби өсуіне, өзін-өзі анықтауына ықпал ету;
2) білім алушылардың дұрыс емес бейімделудің алдын алу;
3) әдістемелік-педагогикалық кеңестер мен медициналық-психологиялық-педагогикалық кеңестердің жұмысын жеңілдету;
4) педагог-психологтың функционалдық міндеттері мен кәсіби құзыреттілігінен тыс және кең ауқымды мамандардың қатысуын талап ететін мәселелерді шешу үшін сабақтас кәсіптер мамандарымен (дәрігерлер, дефектологтар, логопедтер және басқалар) өзара іс-қимыл жасау.
Түзету-дамыту бағытына мыналар жатады:
1) психологиялық-педагогикалық тренингтер өткізу;
2) оқушылар мен мұғалімдердің тұлғалық, интеллектуалдық, эмоционалды-ерікті, шығармашылық дамуын үйлестіру үшін психокоррекциялық және дамытушылық сабақтарды ұйымдастыру.
Психологиялық қызмет мүмкіндігінше жеке кабинетте орналасқан және білім алушылармен диагностикалық, дамытушылық, түзету-профилактикалық жұмыс түрлері кешенін жүргізу үшін қажетті жағдайлармен қамтамасыз етілген педагог-психологтың кабинеті негізінде, олардың ата-аналары (немесе оларды алмастыратын адамдар) және педагогикалық қызметкерлер жеке немесе топтық форматта жұмыс істейді.
Психологиялық қызметтің жұмысы әкімшілікпен, педагогикалық ұжыммен, медицина қызметкерлерімен, психологиялық-медициналық-педагогикалық консультациялармен, ата-аналармен (немесе оларды алмастыратын адамдармен) тығыз байланыста жүзеге асырылады.
Білім беру ұйымындағы психологиялық қызметтің қызметін білім беру ұйымының басшысы үйлестіреді.